Giriş yapmadınız.

  • Giriş

Sayın ziyaretçi, Raşit Tunca Board sitesine hoş geldiniz. Eğer buraya ilk ziyaretiniz ise lütfen yardım bölümünü okuyunuz. Böylece bu sitenin nasıl çalıştığı konusunda ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz. Eğer sitenin tüm olanaklarından faydalanmak istiyorsanız, kayıt yaptırmayı düşünmelisiniz. Bunun için kayıt formunu kullanabilir ya da bu bağlantıya giderek kayıt işlemi hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Eğer önceden kayıt yaptırdıysanız buradan giriş yapabilirsiniz.

Mevlana3943

Misafir

1

Monday, June 27th 2011, 5:27pm

Hayrettin Karaman :Sünnetlerin zamanı geçti !

“Sakal ve misvak adet sünnetidir, bir kültürdür… Modası geçti. Öbürü de daha güzel temizlik yapan fırçalar çıktığından önemsizdir. İsteyen yine de kullanabilir”.

(Yeni Şafak, 23.04.2010)
Hayrettin Karaman’ı tanımayan yoktur. Çeyrek asırdır tedrisinden geçen talebelerce toplumun belleğine “büyük fıkıh alimi”, “büyük otorite” olarak lanse edilmiştir. Önceleri Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğretim görevlisiyken emekli oldu ve Yeni Şafak gazetesinde muharrirliğe başladı. Görev yaptığı yıllarda üniversitede hiçbir yasak olmamasına rağmen sakal bırakmayan, ancak ahir ömründe bir anda sakala bürünen Hayrettin Hoca, zaman zaman fıkhi konularla alakalı yazılar yazsa da genelde güncel konular hakkında yazılar kaleme alıyor.
Karaman’ın saygın bir kişilik olduğu muhakkak. Binlerce talebesi adeta Hayrettin beyin etrafında bir sevgi seli oluşturmuş. Böylece Hayrettin hoca eleştirilemez bir din alimi haline gelmiştir.
Hayrettin Karaman’ın bu kadar çok sevilmesi ve sanki eleştirilemez bir tabu haline gelmesi, geçmişten beri alışkanlık haline getirdiği suya sabuna dokunmayan bir felsefeye sahip olmasından mı sorusunu akla getiriyor. Selefleri Yaşar Nuri Öztürk ve Zekeriya Beyaz gibi ilahiyatçılar, yüzyıllardır süregelen İslami anlayıştan farklı reformist görüşler öne sürerken, İslami kesim hep Hayrettin Hoca’dan bu kişilere cevap vermesini bekledi. Ancak bu beklentiler bir türlü istenilen anlamda karşılık bulmadı.

Yaşar Nuri Öztürk, 27.08.2000 tarihli Ceviz Kabuğu programında “Kadınlar erkeklerle aynı safta namaz kılabilirler mi?” sorusuna: “Kadın cemaatle namazda erkeklerle aynı safta durur ve namaz kılar. Hatta başı açık olarak ta kılar!…” dedi.
Peki sayın Hayrettin Karaman bu konuda ne düşünüyordu? Marmara FM’deki bir konuşmada Hayretin Hoca: “Söze İslam’a göre diye başlarsanız, İslam’a göre kadınların erkeklerle aynı safta durum namaz kılması mümkündür ve caizdir. Yani bütün mezheplerin alternatifi olarak. Ama mezhebe göre diye başlarsanız, mesela Hanefi mezhebine göre kadın-erkek aynı safta namaz kılamaz” diyordu. Sanki mezheple İslam farklı şeylerdi. Hanefi mezhebi İslam mezhebi değilmiş gibi.
Yani burda ben mezhepsizim demekten başka ne demek istiyor olabilir ki ? Mezhepte ne yanlıs buldun , Bu kadar müslüman boşunamı amel ediyor. İmamı Azam gibi zatlara utanmadan sıkılmadan dil uzatmak neyin nesidir?
Herhangi bir mes’ele hakkında Hayrettin Karaman beyin geleneksel İslami anlayışa ters bir fikrini dile getirdiğiniz zaman, hemen birileri savunmaya geçer. “Hayrettin hoca böyle bir şey söylemez”. “Hayrettin bey burada bunu demek istememiştir” gibi savunma mekanizmaları geliştirilir.
Maalesef hafızasız bir toplum olduk. Daha dün olmuş bir olayı çeşitli sebeplerden dolayı unutuveriyoruz. Dün ak diyenler bugün kara derlerse biz o kimselerin dün ak dediğini hatırlamayız. Oysa hafızasını biraz zorlayanlar Hayrettin Karaman’ın geçmişte ne tür tartışmalara girdiğini hatırlayacaklardır. Necip Fazıl Kısakürek, Ahmed Davudoğlu, Ali Fikri Yavuz gibi Ehl-i Sünnet’in yılmaz savunucuları sayın Karaman’a güzel cevaplar vermişlerdi. Ancak günümüzdeki mollalar suya sabuna dokunmak istememektedir.
Yorumu sizlere bırakarak Hayrettin Karaman’ın farklı konularla alakalı görüşlerini aşağıya alıyoruz:
Sakal ve Misvakın modası geçti !!!

“Sakal ve misvak adet sünnetidir, bir kültürdür… Modası geçti. Öbürü de daha güzel temizlik yapan fırçalar çıktığından önemsizdir. İsteyen yine de kullanabilir”. (Yeni Şafak, 23.04.2010)

Kurban kesmek yerine parası tasadduk edilebilir

“Kurban üstüne mezhepler ittifak edememiş, kimi sünnet demiş. Öyleyse Kurban kesmek yerine parası tasadduk edilebilir. Ayrıca kurbanın derisi problemi de biter…” (Yeni Şafak, 8 Eylül 2000)

Ehli Kitab Cennete girecek
“… Kur’an’ın cennete gireceklerini bildirdiği Yahudi ve Hıristiyanlar ile cehenneme gideceklerini bildirdiği arasında fark vardır. Allah’a şirk koşmadan Allah’ın bildirdiği dinlere göre yaşayan ehl-i kitap cennete girecekler (…) Nitekim Müslümanlar da böyledir. (Eğitim Bilim, Sayı: 34. Temmuz 2001)
Cilbab emri bağlayıcı olmaktan çıkacaktır

“… Bu tarihi olgu cilbab adı verilen dış giysinin (…) şu anda tarihi şartlar değişip; ya toplumda cariye kalmadığından (ki bugün böyledir) yahutta ayırım sağlayacak başka bir alamet bulunduğundan (…) cilbab emri bağlayıcı olmaktan çıkacaktır.” (İslam’ın Işığında Günün meseleleri, III, 297/308)

Peygamberimiz ‘Yahudi mutlaka Müslüman olsun’ demiyor

“…. Müslümanların çoğu ‘Peygamberin, bütün din sakinlerini İslam’a çağırdığına inanırlar. Ben diyorum ki, İslam uleması içinde, Kur’an-ı Kerim’e bakarak Peygamberimizin beklentisinin bundan ibaret olmadığını inananlar da var. Peygamberimiz ‘Yahudi mutlaka Müslüman olsun!’ demiyor. Diyor ki, ‘Yahudiler ve Hıristiyanlar tek Allah’a inansınlar, ahiret inansınlar ve kendi kitaplarında da bulunan iyiliklere göre yaşasınlar (yani bizim amel-i Salih dediğimiz şeyler); beni de sahtekarlıkla, yalancılıkla itham etmesinler. Getirdiğim kitabı da şuradan buradan çalıntı olduğunu söylemesinler. Dolayısıyla ‘Bu takdirde onlar da cennete giderler’ demiş oluyor. …”

Evet, yukarıya aldığımız satırlar beyefendinin görüşlerinden sadece birkaçı.
'Alıntı'

Yer Imleri:

Boardumuzda Neler Var

rasittunca.com - Dini - islami - Dini Resim - FIKIH - Kuran - Sünnet - Tasavvuf - BAYRAK - Milli - Eğlence - PNG - JPEG - GIF - WebButtons - Vaaz - Sohbet - Siyeri Nebi - Evliyalar - Güzel Sözler - Atatürk - Karoglan Hoca - Dini Bilgi - Radyo index - Sanal Dergi